pizza na słodko

DSC_0205a
Zaczęło się od bułeczek z malinami. Nie wyszły… Z reszty ciasta zrobiłam płaski placek, na którym upiekłam maliny, czekoladę. Smakowało nieźle. Wtedy przekonałam się, że pizza na słodko może być atrakcyjnym deserem!

W czasie gdy szukałam sprawdzonego przepisu, jak na zawołanie pojawił się on na blogu mojego ulubionego Irlandczyka Donala Skehana.
Link do przepisu

Wypróbowałam go, wyszło idealnie! Dlatego podzielę się nim z Wami!

Trzeba przyznać, że jest to wypiek czasochłonny, jak to bywa z drożdżowym ciastem. Ale warto się postarać, bo jednocześnie jest prosty i efektowny. I pyszny oczywiście!

Byłam bardzo ciekawa jak będzie smakować taka zapieczona nutella…powiem tylko: wow! Nawet miejscami chrupie! A w połączeniu z kwaskowymi malinami i jeżynami oraz delikatnym, chrupkim ciastem…sprawdźcie!

Dopowiem tylko, że podaję proporcje na 2 placki o średnicy ok 23 cm 🙂
I jeszcze coś, to ciasto wcale nie jest jakieś słodkie, myślę, że można go nawet użyć do „zwykłej” pizzy 🙂

PIZZA NA SŁODKO z nutellą, malinami i jeżynami

Składniki:

  • 255 g mąki pszennej
  • płaska łyżeczka soli
  • 20 g drożdży świeżych
  • 175 ml ciepłej wody
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżka oliwy/oleju
  • 6 łyżek nutelli
  • 300 g jeżyn i malin
  • opcjonalnie: starta biała czekolada do posypania (niestety nie miałam, ale bez niej też jest spoko)
  • kilka listków mięty do przybrania

Drożdże rozpuść w niewielkiej ilości ciepłej wody, np. w kubku, dodaj miód i troszkę mąki, wymieszaj i odstaw na kilka minut aby zaczęły pracować.

Mąkę wymieszaj w dużej misce z solą, zrób wgłębienie. Wlej do niego drożdże, wodę i oliwę. Wyrabiaj ciasto przez kilka minut, aż nie będzie się kleić do rąk. Jeżeli bardzo się klei, podsypuj mąką. Wyrobione ciasto umieść w misce wysmarowanej oliwą i odstaw do wyrośnięcia na ok 45 min. Powinno podwoić objętość.

Po tym czasie uderz w ciasto i wyrób je ponownie przez minutę, odstaw na 10 minut z powrotem do miski.
Rozgrzej piekarnik do 200°C.

Podziel ciasto na pół i na papierze do pieczenia rozwałkuj jedną z części jak najcieniej.
Posmaruj placek nutellą, obsyp malinami i jeżynami.

Przenieś pizzę razem z papierem do pieczenia na blachę i piecz ok 8 minut (aż brzegi się zrumienią i staną się chrupiące).

Możesz posypać gorącą pizzę białą czekoladą, przyozdobić listkami mięty(farbują od soku z owoców:D).

DSC_0196a  DSC_0199a

DSC_0207a

 

 

2 myśli na temat “pizza na słodko

Dodaj komentarz